14 mei 2019: Minisymposium ‘Natuurlijk / niet natuurlijk overlijden vanuit juridisch perspectief ‘

Op dinsdag 14 mei aanstaande organiseert de stichting Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen het minisymposium Recht en Gezondheid met als thema ‘Natuurlijk / niet natuurlijk overlijden vanuit juridisch perspectief ‘ in het Erasmus MC.

In dit minisymposium wordt vanuit juridisch perspectief aandacht besteed aan het onderscheid tussen een natuurlijk en een niet natuurlijk overlijden. Deze materie lijkt wellicht eenvoudig maar blijkt in de praktijk soms toch voor de nodige verwarring te zorgen. Namens de FARR wordt een presentatie verzorgd over de werkzaamheden van de forensisch arts en aansluitend zullen medewerkers van het Openbaar Ministerie (OM) uitleg geven over wanneer het OM geïnformeerd wordt over een overlijden en wat er dan gebeurt. Op hoofdlijnen zal er aandacht zijn voor de uitzonderlijke omstandigheid dat een strafrechtelijk onderzoek gestart wordt naar het handelen van de zorgverlener.

Het programma kunt u onderaan deze pagina downloaden.

Aanmelden kan tot 6 mei via de link in het bijgevoegde programma of via de link AANMELDEN.